Wednesday, May 21, 2008

Câinele şi măgarul de Grigore Alexandrescu

Cu urechea pleoştită, cu coada-ntre picioare,
Câinele, trist şi jalnic, mergea pe o cărare.
După îndestul umblet, iată că-l întâlneşte
Un măgar, şi-l opreşte:
"Unde te duci? îi zise,
Ce rău ţi s-a-ntâmplat? Şii, parcă te-a plouat,
Aşa stai de mâhnit."

- "Dar, sunt nemulţumit.
La împăratul Leu în slujbă m-am aflat:
Însă purtarea lui,
De e slobod s-o spui,
M-a silit în sfârşit să fug, să-l părăsesc,
Acum cat alt stăpân; bun unde să-l găsesc?"

- "Numai de-atât te plângi? măgarul întrebă;
Stăpânul l-ai găsit, îl vezi, de faţă stă.
Vino numaidecât la mine să te bagi:
Eu îţi făgăduiesc
Nu rău să te hrănesc;
Nimic n-o să lucrezi, nici grijă n-o să tragi."

"Ascultă-mă să-ţi spui: e rău a fi supus
La oricare tiran; dar slugă la măgar
E mai umilitor, şi încă mai amar."

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Unul din multi! said...

Bine v-am gasit!Fiind in cautare de carti de povesti pentru baieti mei,am dat de acest Blog MINUNAT care ma facut sa-mi aduc aminte de copilarie,depovestile citite,de carile,autorii si limba romaneasca ,pe acre le-am uitat.Din fericire nu chiar de tot si mai ales descoperind acest Blog,cu siguranta,in masura timpului,voi reveni,penru o calatorie in trecut,in zilele copilariei.
Multumesc ca existati si ca prin acest inermediu,pot si alte persoane asa ca mine,sa se bucure.
Ce deosebit respect
Laura S.

July 18, 2008 at 3:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home